Klachten

Binnen Praktijk Relou werken deskundige behandelaren. Alle behandelaren beschikken over de verplichte beroepsregistraties en hebben zich te houden aan de beroepscode die voor hen geldt. Zij zullen er alles aan om de best passende behandeling in te zetten en hierover met je in gesprek te gaan en te blijven. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de behandeling, de behandelaar of andere dingen binnen de praktijk. Laat ons dit weten en blijf er niet mee rondlopen.

Wanneer je aangeeft ergens ontevreden over te zijn, zal er altijd contact met je opgenomen worden en zal er, indien gewenst, een gesprek plaatsvinden. Wij zullen uitgebreid de tijd nemen om met elkaar in gesprek te gaan en te proberen om de kwestie op te lossen.

Ben je desondanks nog steeds ontevreden, dan kun je jouw vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert jouw klacht met informatie en advies op te lossen en kan je in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen jou en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. Je kunt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk bereiken door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl.

Voor meer informatie kunt u kijken op www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg/.

De Geschillencommissie

Je kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. De klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt jouw geschil en je ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat zowel jij als de praktijk ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover kijkt u op: www.degeschillencommissiezorg.nl.